Σάββατο 15 Μαΐου 2021

Οι εξομολογήσεις του Jacob Boehme, από τον Jacob Boehme

Οι εξομολογήσεις του Jacob Boehme, από τον Jacob Boehme

Ποτέ δεν θέλησα να μάθω κάτι για το Θεϊκό Μυστήριο, πολύ περισσότερο δεν κατάλαβα τον τρόπο να το αναζητήσω και να το βρω. Δεν ήξερα τίποτα γι' αυτό, το οποίο είναι η κατάσταση των φτωχών απλών ανθρώπων μέσα στην απλότητά τους.

Αναζητούσα μόνο την καρδιά του Ιησού Χριστού, για να μπορέσω να κρυφτώ εκεί μέσα από την οργισμένη οργή του Θεού και τις βίαιες επιθέσεις του Διαβόλου. Και παρακαλούσα τον Κύριο θερμά για το Άγιο Πνεύμα Του και τη χάρη Του, ώστε να παρακαλώ να με ευλογήσει και να με καθοδηγήσει μέσα σ' αυτόν και να μου αφαιρέσει εκείνο που με έστρεψε μακριά του. Παραδόθηκα ολοκληρωτικά σ' αυτόν, ώστε να μη ζω με το δικό μου θέλημα, αλλά με το δικό του, και μόνο αυτός να με οδηγεί και να με κατευθύνει, για να γίνω παιδί του στον υιό του Ιησού.

Σε αυτή τη σοβαρή και χριστιανική μου αναζήτηση και επιθυμία (όπου υπέστην πολλές πονηρές απωθήσεις, αλλά τελικά αποφάσισα μάλλον να θέσω τον εαυτό μου σε κίνδυνο παρά να εγκαταλείψω), η Πύλη ανοίχτηκε σε μένα, ώστε μέσα σε ένα τέταρτο της ώρας είδα και γνώρισα περισσότερα από ό,τι αν ήμουν πολλά χρόνια μαζί σε ένα Πανεπιστήμιο, τα οποία θαύμασα υπερβολικά και στη συνέχεια έστρεψα τον έπαινό μου στον Θεό γι' αυτό.

Έτσι, όχι μόνο θαύμασα πολύ με αυτό αλλά και χάρηκα υπερβολικά, και σύντομα ήρθε δυναμικά στο μυαλό μου να τα αποτυπώσω γραπτά, ως μνημόνευση για τον εαυτό μου, αν και πολύ δύσκολα μπορούσα να τα αντιληφθώ με τον εξωτερικό μου άνθρωπο και να τα εκφράσω με την πένα. Όμως, παρόλα αυτά, πρέπει να αρχίσω να εργάζομαι σε αυτό το μεγάλο μυστήριο όπως ένα παιδί που πηγαίνει στο σχολείο.

Το έβλεπα σαν σε ένα μεγάλο βάθος στο εσωτερικό, γιατί είχα μια λεπτομερή θέαση του Σύμπαντος, ως μια πολύπλοκη κινούμενη πληρότητα στην οποία όλα τα πράγματα είναι περικλεισμένα και τυλιγμένα, αλλά μου ήταν αδύνατο να εξηγήσω το ίδιο.

Εντούτοις, διανοιγόταν μέσα μου, από καιρό σε καιρό, όπως σε ένα νεαρό φυτό. Ήταν μαζί μου για δώδεκα χρόνια και ήταν σαν να αναπαραγόταν. Βρήκα μια ισχυρή παρότρυνση μέσα μου προτού μπορέσω να το αναδείξω σε εξωτερική μορφή γραφής, αλλά ό,τι μπορούσα να συλλάβω με την εξωτερική αρχή του νου μου, αυτό το κατέγραψα.

Στη συνέχεια, όμως, ο Ήλιος έλαμπε για αρκετό καιρό, αλλά όχι συνεχώς, γιατί μερικές φορές ο Ήλιος κρυβόταν, και τότε δεν ήξερα ούτε καταλάβαινα καλά τον μόχθο μου. Ο άνθρωπος πρέπει να ομολογήσει ότι η γνώση του δεν είναι δική του, αλλά από τον Θεό, ο οποίος φανερώνει τις Ιδέες της Σοφίας στην ψυχή, σε όποιο μέτρο θέλει.

Δεν πρέπει να εννοηθεί ότι η λογική μου είναι μεγαλύτερη ή ανώτερη από εκείνη όλων των άλλων ζωντανών ανθρώπων, αλλά είμαι το κλαδάκι ή το κλωνάρι του Κυρίου, και μια πολύ μικρή και ασήμαντη σπίθα του φωτός του, μπορεί να με βάλει όπου θέλει, δεν μπορώ να τον εμποδίσω σε αυτό.


Μετάφραση δική μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: